Gert Lambers - 8 jan 2018

Omwille van problemen met oververhitting van de batterijen is er op dit moment een wereldwijde "recall" actie op batterijen van een reeks HP laptops.

Kocht u dus tussen september 2015 en december 2017 een laptop van een type dat voorkomt op onderstaande lijst, lees dan zeker verder wat u moet doen om problemen te voorkomen en om de batterij te laten vervangen.

Terugroepactie batterijen HP

Het risico

HP geeft in een communicatie aan dat er met de batterijen die zijn gebruikt in bovenstaande laptops een potentieel probleem is dat oververhitting kan veroorzaken. Deze oververhitting zou dus kunnen leiden tot brandwonden of brand door het gebruik van de laptop.

Voorzorgen

HP vraagt dus aan alle gebruikers van laptops uit bovenstaand overzicht om te controleren of hun batterijen door deze bug zijn getroffen.

Dat kan door te kijken of uw HP laptop voorkomt op bovenstaande lijst én een serienummer heeft dat valt binnen deze range: xxx550xxxx - xxx750xxxx.

Via deze link kan u een utility van HP downloaden die aangeeft of uw batterij risico's draagt: https://batteryprogram687.ext.hp.com/. Het is heel goed mogelijk dat u over een laptop beschikt van één van de bovenvermelde types én binnen de range van serienummers die toch niet aangetast is. Slechts drie procent van de toestellen die voldoen aan beide voorwaarden zijn namelijk beïnvloed door de bug.

HP ook een BIOS update ontwikkeld dewelke de batterij in "battery safe mode" zal plaatsen. Dit kan je ook manueel doen in de power settings van je laptop. Van zodra dit is gebeurd kan je de laptop verder gebruiken door hem met een HP Power adapter aan het stroomnet te koppelen. Op dit moment is het dan wel de bedoeling dat u de omruilprocedure opstart om van HP een nieuwe batterij te bekomen zodat u de laptop opnieuw optimaal kan gebruiken.

Vervangprocedure

De vervangprocedure voor de batterij van uw laptop kan opgestart via dezelfde website als hierboven reeds werd vermeld. via deze link komt u op stap 1 van het proces terecht: https://batteryprogram687.ext.hp.com/nl-NL/Home/Validation

Assistentie of verdere vragen

Indien u hierover verdere vragen of assistentie nodig heeft kan u uiteraard altijd contact opnemen met uw account manager, shared ICT Manager of onze ServiceDesk*.

*oproepen aan ServiceDesk of uw Shared ICT Manager worden in regie verrekend aan ons standaard uurtarief of onder contractvoorwaarden indien u een contract hebt bij Aurelium.