12 JUL 2017
microsoft

Skype for Business: updates voor Mac-gebruikers

SFB mac.jpg
Microsoft voerde in Juni een update uit binnen Skype for Business (SFB) voor Mac-gebruikers. We zetten de belangrijkste nieuwigheden en verbeteringen even op een rijtje.

Nieuwe mogelijkheden:

  • Gebruikers kunnen nu een PowerPoint-presentatie delen tijdens een meeting.
  • Gebruikers die Enterprise Voice hebben ingeschakeld, kunnen nu meedoen aan een meeting via de audio-functie van hun telefoon. Ze kunnen ook een call-back op hun telefoon krijgen, terwijl ze deelnemen aan een meeting.
  • Gebruikers kunnen nu gebruikers zoeken waar ze voordien nog geen direct contact mee hadden via de "gesprekken" tab.
  • Gebruikers kunnen deelnemen aan een meeting in Microsoft Teams, rechstreeks via de "vergaderingen"-tab in SFB.
  • Gebruikers kunnen informatie (over organisator, join URL en conferentie-ID) zien terwijl ze deel uitmaken van een vergadering. Bij Meet Now is enkel de join URL zichtbaar.
  • De nieuwe 'contacten'-tab toont wie je aan zijn contacten heeft toegevoegd op SFB.
  • Er werd een nieuwe "meer opties"-toegevoegd in een vergadering. Daar kunnen gebruikers onder andere een "held call" hernemen.

Verbeteringen

  • In geval van een onderbroken verbinding tijdens vergaderingen zal er automatisch opnieuw geconnecteerd worden. Dit geldt wanneer de verbinding wegviel door netwerkproblemen en indien de kwaliteit van het netwerk voldoende werd hersteld.
  • Het geheugenprobleem met de Macbook Pro (4e generatie) werd opgelost.
  • Het probleem waarbij het notificatiecentrum volstond met meldingen van netwerkproblemen is opgelost.
  • "00" wordt nu niet meer automatisch aangepast naar "+".
  • Het probleem waarbij gebruikers aangemaand werden om de vergadering up te daten wegens wijzigingen in de policy dat opdook bij het plannen van publieke vergaderingen, is opgelost.
  • Mute en unmute-moeilijkheden zijn van de baan.
  • Uiteenlopende problemen die opdoken bij het delen van schermen zijn aangepakt.
  • Sign-in problemen zijn ook opgelost.
 

Nieuwe problemen

Gebruikers kunnen hun contactlijst in Skype for Business (SFB) niet aanpassen indien hun account is ingeschakeld voor de Unified Contact Store (Exchange) door de systeembeheerder. Als tussenoplosing kunnen ze wel aanpassingen aan hun contactenlijst in Outlook uitvoeren.